2 carburants pour être endurant et performant par David Genecand

Le corps a deux systèmes distincts de production d’énergie: l’un basé sur les sucres et l’autre basé sur les graisses.

Le jet fuel: l’ énergie basée sur le sucre se traduit par une stimulation rapide, d’une durée limitée (1’800 Kcal*), présentant à terme stress et toxicité pour le corps et favorisant le stockage des graisses.

Le diesel: l’ énergie basée sur la graisse est quasiment illimitée (40’000 Kcal*) et favorise une santé optimale.

Former le corps à brûler les graisses, et non le sucre, est la clé d’une santé et d’une endurance maximale.

La stratégie gagnante

Durant un effort, plus je suis sur le mode diesel, moins j’ai besoin de m’alimenter.  Si je désire booster ma performance , je peux consommer avec modération du jet fuel plutôt vers les 2/3 de l’effort. Jamais au début, car je vais diminuer, voir empêcher mon corps à brûler les graisses. voir article

*nombre de Kcal théoriquement disponible dans le corps humain

 

 

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2 fuels to be lasting and efficient

The body has two distinct energy producing systems: fat based and sugar based.

Jet fuel: Sugar-based energy results in rapid, time-limited stimulation (1’800 Kcal*), presenting stress and toxicity to the body and promoting fat storage.

Diesel: The fat based energy system is nearly limitless  (40’000 Kcal*) and promotes optimal health.

Training the body to burn fat, not sugar, is the key to maximum health and endurance.

The winning strategy

During an effort, the more I am in the diesel mode, the less I need to feed myself. If I want to boost my performance, I can consume with moderation the jet fuel rather towards the 2/3 of the effort. Never at the beginning, because I will decrease, see prevent my body from burning fat. see article

*number of Kcal theoretically available in the human body

2 fuels to be lasting and efficient

The body has two distinct energy producing systems: fat based and sugar based.

Jet fuel: Sugar-based energy results in rapid, time-limited stimulation (1’800 Kcal*), presenting stress and toxicity to the body and promoting fat storage.

Diesel: The fat based energy system is nearly limitless  (40’000 Kcal*) and promotes optimal health.

Training the body to burn fat, not sugar, is the key to maximum health and endurance.

The winning strategy

During an effort, the more I am in the diesel mode, the less I need to feed myself. If I want to boost my performance, I can consume with moderation the jet fuel rather towards the 2/3 of the effort. Never at the beginning, because I will decrease, see prevent my body from burning fat. see article

*number of Kcal theoretically available in the human body